Magof Yu' Ni Finatto-mu! Maila Hålum Yan Ilao Håfa Guaha Guini!!!

Ai ya siña mohon hu ufresi hao gimen pat nengkanu'. Puedi ti un hinalang ya sumåga hao un råtu.
Put Fabot bibira hao tåtte guini mågi ya un bisisita yu' sessu sa' yahu ma bisita!!!



Tuesday, August 23, 2011

Fina' Chålek

Todu esti i tihu-hu hana' "Korn-Fuse" yu. Ha estoriåyi yu pot un tiempo annai mamemeskan hålom tåno' ya ha nangga estaki siguru gue' na taigui i Game Warden. Annai ha li'e esti båkan binådu hana' påkpak dos tiru ya matomba i ga'ga' lao gigun påkpak i pakina likfino'-na annok ha' i Game Warden "All of a Sardines."

*****

Umasagua i Guaka yan i Chiba, dispues annai mañågu, ilekña i nenin-ñiha: Beh Beh Moo!

*****

Iyoku Great-Grandma Si Ladifunta Nan Flora Sablan Santos, taotao Chalan Kanoa. Taitano Deleon Guerrero Si Nanåña. Ma sangåni yu' un biåhi na i Deleon Guerrero, i Leon Guerrero, yan i Guerrero man parehu ha' lao guaha nai ma yuti i "De" yan guaha ma yuti i "Deleon" lao unu ha' na Guerrero sahnge': I Chada Guerrero!

*****

Hu hasso esti dude gi annai umeskuekuela yu gi J.P. Torres Elementary School, Santa Rita Guam, hinassonña na guiya mås matakña ya ilekña na Superman gue' lao annai finakkai ni esti bebbi, dispues in agang Super manman!

*****

Eståba ham giya Rt 4 Chalan Pago in cheche'gui "Speed Trap" ya in gacha' esti palaoan Gupalao mu spidididing. Annai ha tutuge' i tekkit Si Officer Ramon Sablan ha faisen amånu nai machochochu' ya ilekna i palaoan na Jamaican Grill. Sesso ham mamboka guihi ya annai ha sångan, hu lok "Lechi Ten sa' ta lania hit på'go sa' siempre ma to'la'i i na'ta" Pues fumino' Chamoru i palaoan ya ilekna: Hey lokkue' ti taiguenao yu na klåsin taotao para bai to'la'i na' taotao" Chaka' chalekna si Ramon ya ilekna "Binechu Pedro, adai sa' ti i Chamoru ha' tumunggo fumino' Chamoru!"

*****

Ilekña esti gachong hu as nanåhu: Aunty Lou, AGAT stands for "Agat Guys Are Tough" pues ineppe as nanåhu: "åhe' boi, "Agat Guys Are Toopit"

*****

Annai pulisman Guam yu' åntes, hu hasso na ma ågang ham sa' guaha esti bihun Tagålu kumeke apåsi i massage parlor ni Food Stamp. Annai hu sangåni si Manung na ti siña ha na' setbi Food Stamp gi taiguihi na klåssi ha oppe yu: "But Sir, I don't want to po kit, I jas want to eat it"

*****

Hu hassu un biåhi annai ha kopbla yu' si Tatåhu Bihu na ti humånao yu' para Skuelan Påli'. Ileku "Hunggan adai Pop, humånao yu' para Skuelan Påli' pa'go" pues ha faisen yu "Pues håyi na'åña si Yu'us Tåta?" Duda yu' hafa para bai o'ppe, pues ileku "Jesukristo" ya lekña "åhe' lachi hao, i na'an i lahiña eyo." Pues ileku "Si Yu'us," ya ilekña "hunggan nai Si Yu'us gue' lao håyi na'åña?" Pues ileku "hekkua' Pop" ya ilekña "atan ha' gos annok na ti humanao hao para Skuelan Påli' sa' ti un tunggo na "Harold" i na'åña si Yu'us." Pues hu faisen gue' haftaimanu na "Harold" i na'an Yu'us? Ilekña, "brutu, ekungok nai si Påli' annai ilekña: Our Father who are in Heaven, Harold be his Name!"

*****

Nuebu na palåbra hu hungok ginen as Manuel A. Babauta: "PhotoYommuk" ya kumekelekña esti na palåbra na yanggin ma litråtu hao, todu i tiempo i kamera hana' mås yommuk i pusision-mu gi litråtu. Guaha esta iksplikasion put esti, ya kalan mampos saiantifikool - ma å'agang esti "Optical Konfusion" lao guaha na biåhi na ma ågang lokkue "Malafungkshun." Mås atdit ta'lu yanggin keetan i taotao ni ume'ega' i litratu sa' siempri u ålok na kulan dos na taotao ha lili'e, lao håhågu' ha' gi litråtu.

*****

Eståba esti taotao gi hålum locker room ya dumalingding i cell phone ni eståba gi hilu bånku. Ha oppe' ya ilekña "hello." Insigidas ha hungok: "Honey, kao gagaige hao ha' gi Golf Course?" Pues ilekña i lahi, "Hunggan babe." Pues finaisen: "Honey, gaige yu' gi Mall, ya sen malago' yu bai fåhan esti bonitata na outfit, lao Ai Yu'us na guinaguan. Tres mit pesos." Ilekña i lahi, "Babe, maseha håfa malago'mu bai hu sedi hao sa' hågu i rason i lina'lå'hu!" Ya ilekña i palao'an, "Pues tåya' guaha lokkue yanggin hu fåhan i chilongña na sapåtos? Bålin kiñentus pesos. Yan lokkue maletåña, bålin tres seinto?" Ilekña i lahi, "Ai kurason, hågu ha' la'mun sa' i minagof-mu ha' i minagof-hu lokkue!" Pues annai monhayan kumentos, ha puno' i tilifon i lahi ya ummesalao "Hey håyi gai tilifon esti?"  OBA SKOBA!!!

No comments:

Post a Comment

Tuge' håfa gaige gi hinassomu!

Note: Only a member of this blog may post a comment.